lördag 18 december 2010

obeskrivligt tagen


Får väldigt ofta frågan "är du beng?", inte för att jag knarkar. Utan för att jag är lite som en beng person i huvudet.
Samma sak som att jag äter som en tjockis utan att vara en.
Mystik är vad jag vill ha. lila liksom.

Blir chockad när jag läser min blogg, tänker om jag verkligen skrev det där och varför jag valde just de orden i den ordningen. Känns bara som att de är rätt och då får de bli så.
Nyss gjort mitt rum lite mysigare med ytterligare en rosa filt.
Stack lite folk med voddo med. Men det va nödvändigt.


Du är fri och tar allting för givet, du kan skratta åt livet
Du lever för stunden, precis som jag
Jag lever för kicken, precis som du
Jag blir oinspirerad och ledsen av kraven och stressen
Jag har frihet i blicken, precis som du
Du lever för skratten, precis som jag
Jag har tid, jag har lediga dagar, där jag sitter och klagar
och längtar till fredan, precis som du

Det kallas tvivel, det där som stör
Det kallas för en klump i magen och ett konstigt humör
och jag ser hur du tänker på nåt
hur du längtar dig bort
En obehaglig distans
en konstig känsla nånstans
Det känns tomt - eller hur?
- Lars winnerbäck är en klok karl.

Gillar ordet karl, men inte namnet. Som att gilla jordgubbssylt men inte jordgubbar. Eller vara allergisk mot jordnötter men ändå kan äta jordnötsringar?

Saknar att vara kär, speciellt nu när det är kallt.
Har värme men inte pirret. Vill rodna och bli gittlad.
Hatar när folk säger hållkäften till mig, det kränker min frihet. Yttrandefrihetslagen,man borde inte få säga hållkäften.

Vill brinna för något, se vad du har framför dig och sluta tänk.
Man borde ta bort hjärnan och bara använda hjärtat.
Tänk va fin jorden skulle vara då?
jävla hippievärld, puss.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar