fredag 1 juli 2011

im on the egde, of glory

med glittriga händer sitter jag här och skriver igen.
uppmuntrad och sugen.

springer runt och blir röd av sol och skratt.
gömmer mig för vardagens tråkiga sanning och flyger omkring till oändliga platser.
älskar att inte vara en del utav något men ändå vara där.
att vara mig själv och slinka in och se på när någon annan hela tiden anstränger sig för att passa in.
- också ett begrepp som ja ej förstår varför det finns. Alla är ju olika.
olika, men få unika.


min bok stängs medans jag tar en titt in i den mörka verkligheten.
oförklarad, ofärdig,orättvist,ointressant.
ilskan brister inom mig.


tappar fotfästet, svävar upp till vackra månen ett tag.
prinsessan med sitt korta blonda hår reser sina höga klackar bort med sin vackra.
sin allra vackraste.

lyckliga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar