fredag 5 augusti 2011

and so i leave, again.

Wonderful, uh?
smyga ut till taxin mitt i natten så ingen hör
gömmer mig bland skogen långt ute till sjön med mys
och välkända ögon.
vänner samlade några gånger om året
uppskattning på hög nivå.

hade något att säga, men förvirrades bort i mitt huvud av kaos.
underbara älskade kaos.
Ingen ordning, lite planering.
men rätt.
egenskapen att kunna koppla bort är något jag lärt mig.
Stänga av allt förutom det jag gör just då.
kan stå i en lokal fullproppad med folk och dunkande musik 
men ändå kunna lyssna noga till va personen mittemot mig säger.
något ja säger för att ja ser ofta folk som inte kan fokusera.

ändrar det som ligger bakom mig
inte lämnar.
din pojkvän kan bli din kk
din gymkompis kan bli din wingman
din syster kan bli din bästa vän.
man behöver inte lämna  för att  de första man trodde skulle funka sket sig.
låter ganska ologiskt  att hitta någons   mobil och testa samma pinkod flera gånger?
klart man testar olika sätt.

så häng inte upp dig för att första koden inte funkar.
testa nya, tänk kombinationer och variera.
de värsta som kan hända är att du får lägga tillbaka mobilen.
hitta någon annan.
inte lätt att slå rätt kod.
de är mänskligt att göra fel, men idioti att slarva.


Nu lämnar jag landet, hejdå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar