söndag 23 oktober 2011

nostalgi tripp

nostalgi tripp i gamla kappor.
gamla glittriga, glansiga och lena kläder.
ger mig gåshud.

andra nostalgi trippar ger mest gamla känslor en reunion att kunna flätas ut.
ta kamma bort tovorna och få de fint och slätt.
som början.
Innan man visste att vi fanns.
men sen när man studerar fakta så har det aldrig funnits vi heller.


lycklig nu.
precis som det är.
tänker inte förändra ett piss.
är nöjd.
men kämpar sakta framåt, med händerna knutna i varandras.
aldrig släppa, ingen av oss.
och du som redan släppt har blivit ersatt av en som kan rollen bättre än du och alla tillsammans.
alla erfarenheter är använda för att bygga det underbara.
inget jag kan föreställa mig kan förstöra detta.



 men är isåfall berädd.

står 16cm ovanför marken 

och känner mig hög.

hög på livet och stoppar du mitt rus.

så stoppar jag ditt kärl.

med mina 16cm.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar