tisdag 12 april 2011

att tala.

Brinner för mina tankar kring saker.
älskar att uttrycka mig.
förstår mig inte på folk som inte bryr sig eller har en åsikt om saker i deras omgivning.
saker som dem påverkas av varje dag och bara skiter i att bry sig.
 Jag är nog en sån person som har åsikter och tankar kring allt, positivt/negativt - döm själv.
Har iaf lärt mig att lyssna, ta till mig utan att behöva tycka samma. 
Konsten att kunna argumentera är viktigt för den sociala kompetensen.
man ska kunna föra ett samtal, lyssna och få sin röst hörd utan krångel. Utan att bråka, skrika eller ens ta till personliga påhopp.
Att kunna prata för sin sak kan rädda en i många situationer.
Sen hatar jag när någon startar en diskussion utan att veta något om det alls.
Som att snacka politik med en hamster typ.
Så om du någon gång tänkt att starta en diskussion, försök då att förbereda dig på att du kommer få höra saker som du inte kommer hålla med om. Och då hjälper de inte att agera 5år med att skrika och slå i bordet. - lovar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar