måndag 31 maj 2010

avskrivning.

jag dras till det dåliga oftast, räddar mig själv genom att tänka igenom vad jag gör innan jag släpper in. Ibland hinner jag inte och då skiter det sig om jag inte får en ny chans.
En ny chans till förbättring med mer erfarenhet.
de har skitit sig en gång så man vet precis vad man ska göra för att de ska hålla sig på vägen. Vägen mot de rätta, ljuset eller va fan de nu kallas.
Man gör val hela tiden, höger eller vänster. Göra samma misstag igen och igen och igen eller sparka sig själv i röven å fortsätta fram.

Har en tendens att söka mig till dåliga, för att jag hittar det bra i dom. hittar det bra, ser bortom allt dåligt och blir blind. accepterar för mycket och blir fast. sen ser man allt dåligt, man påverkas fast man vet inte hur man ska komma lös. har inte verktygen än. är bara 16 har gått en del av vägen men inte såpass mycket. Vill inte fråga andra heller för jag vill lära mig själv. Vara självständig.

En sak vet jag iaf, vem jag är. så folks felaktiga åsikter om mig skiter jag fullständigt i för det berör mig inte på något sätt som jag behöver.
Så du kan kalla mig det du känner för, för det gör inte mig någon skada. Det skadar bara dig själv.

Att skada eller bli skadad hör ihop. För man skadar inte ngn om man inte är skadad själv. Och man är inte skadad om man inte har blivigt skadad av någon som betyder.
Alla har ett skal som har en tålmodighet, min är rätt stark å så jag tål det mesta. Men den har sprickor så ibland slinker något in å fastnar.

Så nu har det fastnat, du har fastnat och jag tänker inte släppa ut dej.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar