onsdag 20 oktober 2010

en liten dröm

det spelas som en film inuti mitt lilla huvud.
det bara rullas, från början till slut- om och om igen.
Allt från början, en efter en.
ett leende, en kyss och en kram. en varm känsla.
go på ett enda sätt.
förstår mig inte på mig själv.
vet inte hur mitt rum ser ut.

känns vitt, som ett eko som inte tar slut. samtidigt som det är ett ständigt liv på andra sidan.

Vad gör jag för fel? den frågan ställs jag inför ofta. Och har inget svar.
tycker om grodor helt enkelt.
troligen därför jag kysser dom.
En varm säng är skönt som omväxling ibland.
en arm runt midjan VS. två händer över ansiktet är en lätt match.
Även om man inte riktigt vet hur, så man tar de lugnt fram
men det håller vi tyst om.

Mycket som hålls tyst om, men egentligen bara pratas om mer.
"Säg inte att ja sa detta för ja lovade h*n att inte berätta för ngn!" - berätta de inte då?
håll de du lovar.
Ett misstag är okej,
två är klantigt och idiotiskt.
tre är en vana.

Man visar att man bryr sig genom att skicka ett sms med en liten text nu för tiden. För det är inte alltid man har ett val.
Man kämpar för det man vill, men de går inte att dansa pardans själv.
Så hjälp mig nu, sträck ut din fina hand.
Gör det du känner för, lyssna på hjärtat.
Har inte all tid, kan dö inatt - vem vet?

Gör dina val och ångra dej inte.
Men jag hoppas att ni ångrar er, när ni ser mig in i ögonen och ser mina tankar.
Lev för nu,känn efter men inte för mycket och dra ut pinnen ur röven.

det är min dröm iaf, att få vingar att flyga med - i själen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar