onsdag 27 oktober 2010

trådsmal

ibland exploderar jag.
kan explodera på massa olika sätt.
oftast är det av ilska(även om ni inte riktigt sätt mig riktigt jävla arg )
kan explodera av glädje med.
eller av pirr.
fast ibland också av för mycket tryck, det byggs på och byggs på.Sen kommer något, behöver inte va stort alls, bara en knuff över kanten. Sen kommer de, poff liksom.
Jag har en jävligt hög mur, men även den kan svämmas över.
och då sitter man där, själv, med huvudet mellan knäna och tankarna snurrar runt och runt och runt. alla de små/stora sakerna som vart vattendroppar i översvämmningen. De flyger runt och allt bara öser.
Men det går över efter ett tag.

Jag läser horoskop, även fast det verkar helt ologiskt. Så läser jag det. Får det att passa in, och de känns alltid rätt.
Ibland positivt.
kan frysa med blicken ibland, och drömma mig bort i någon minut. gör det rätt ofta, ibland märks de inte ens av min omgivning.
FLyter iväg med mina önskningar och fantasier.
flödar.
vissa saker vill man sak inträffa, vissa vill man ha kvar som drömmar.
tror kroppen har olika sätt att visa när det räcker, och olika lösningar.

Älska och hat ligger såpass nära varan, en trådsmal gräns.
Därför man i ena sekunden kan älska någon och sedan övergå till hat med ett knäpp.

Man jag tror att om man älskar någon, så slutar man aldrig. Och om man slutar, så var det inte äkta från början.
ta chansen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar