torsdag 17 september 2009

min dröm

Okej, som typ alla vet så drömmar jag drömmar som alla andra. Men mina brukar vara lite.. spec. Här är en drömsom jag drömde för typ 2dagar sedan.

"Jag går, det är mörkt och det ända man hör ar mina steg. Jag går in i mörkret, det är bara svart utan något ljus men ändå går jag. Jag får upp en bild i huvudet av älskling och ja sätter på " welcome to my life - simple plan" på ipoden.

När ja kollar upp så står jag utanför min dansskola och upptäcker att jag har dansskor i väskan. Jag går upp, skriver in mig och går in på lektion. Jag tänker på de svarta ja gick mot medans vi gör uppvärming/stretch och undrar va de menas. När ja börjar dansa så är jag riktigt igång. Bara kör fullt ut så de känns i varenda cm i min kropp och musiken dunkar. Sen gör ja ett steg, så ja känner smärtan ifrån ryggen - den delas.

Min rygg knäcks av där skadan är och jag faller bakåt och känner att ryggraden inte sitter ihop och får en smäll i huvudet. Svårt att andas och jag ligger helt lam. Jag ser och hör alla runt mig men jag kan inte reagera det går inte. Jag vill gråta och skrika men det går inte. Jag känner inte ens av smärtan längre.
Alla står runt mig och några gråter och ambulans killarna bär ned mig på bår till sjukhuset.

Men sen ligger jag ensam i sjukhus sängen med ett täcke över ansiktet, dom har bara lämnat mig. Hör inga röster runt mig och ingen som tar i min hand eller som håller om mig och säger "vakna". Helt ensam.

Jag ser mörkret och jag ser min själ gå runt på begravningen - min begravning.
Ingen där, inte en människa som är där för att gråta över att jag gått bort.
Helt tomt"

Sen vaknade jag :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar