onsdag 12 januari 2011

nöjd=

Jag undrar, ja jag frågar mig själv på bloggen.
När fan blir jag nöjd?
Om jag går och tänker på något jag vill ha länge och sen skaffar det. Då kommer jag genast på något nytt jag vill ha.
tror inte att jag är ensam om det här. och jag ser det inte som att ja är materialism.
för det är så mycket större än så.

än en gång så har jag blivit intresserad utav förhållanden.
Tycker att de är spännande att se hur 2 personer "klickar". skapar sina regler och lever ihop för en sting eller för alltid.
vissa blir ihop men beter sig som isär, vänner med förmåner fast utan ordet.
Vissa blir ihop och sitter verkligen ihop, gör allt tillsammans och har det bra.
och vissa blir ihop och skiter i resten. Säger upp sina vänner och gifter sig med bossen.
Sedan en dag, när allt börjar tinas bort, när ödet bestämmer att sanden har runnit ut.

vad gör man då?
ettan går nog vidare till nästa, troligen rädd för att binda sig på riktigt.
tvåan äter maränger med chokladsås doppat i oboy i ett år, tränar och skaffar ett nytt plåster.
och trean står kvar där, alla bollar har rullat iväg medans hon hade satt sig fast och sedan blivit lämnad. Vad gör man då?

tycker att man ska se sin kjäreste som en bästa kompis, någon att ha nära hela tiden. Alltid ställa upp för varann, någon att skeda med. Att känna pirret. Någon att prata med, sitta och busa med under tråkiga jävla middagar. Pussas med under läskiga scener på bio. Någon att ha roligt med.
Tycker att man borde ta hand om varandra. Bli glad när ens kjärestes namn står på displayen. hålla glöden uppe.

har lärt mig att man ska tänka " vad hade jag gjort ifall h*n gjorde så mot mig?" innan man agerar. Mot vem som helst.
Tänk så först, så slipper man äckliga konsekvenser. Om du tänker efter, så hittar du någonting i ditt past som du kunde förhindrat ifall du tänkte den frågan i ditt huvud först. Right?

tycker inte att folk tar hand om varandra tillräckligt, uppskattar liksom.
när sa du " tack för maten" sist?
gav ett leende till bussföraren?
gav en komplimang över huvudtaget?

i varje "jag hatar dig" finns det kärlek
i varje " jag vet inte " finns det en aning
i varje " det är lugnt" finns det en lögn


säger " bra" för att slippa förklara. Vill du veta för att du bryr dig så kommer du få veta. Men frågar du för att vara artig eller pga nyfikenhet så får du ett "bra".
går på magkänsla,går bra.

puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar