tisdag 15 mars 2011

återigen dröm


vet inte om jag har berättat detta för er men jag kan göra det igen för att den här bilden påminner mig som fan om det.
min dröm asså.

Jag går över en brygga, håller min dåvarande pojke i handen. Det är ljust och bryggan vi går på är tvärs igenom en rund sjö med mörk skog omkring och ett vitt hus på vänster sida.
Öppen himmel och man känner känslan av lycka.
sen börjar brygga sjunka, men bara när jag går. Börjar bli tungt att gå och greppet om min hand blir lösare.
Det blir mörkt och dystert. - vattnet blir mörkgrönt grumligt och himlen nästan svart.
Jag faller nästan, han ser på mig och släpper min hand och under ytan är det massa äckliga blickar på mig.

Samma vecka som jag drömde detta så blev jag lämnad.

Samma dröm kommer alltid när det är kärlek involverat. Som en varning.
Blev väldigt rädd andra gången jag drömde den.
3dje gången va det lite annorlunda.
läsa?
troligen.
Sitter på en middag i ett vitt hus. Silvriga ljusstakar och en fin stämning.
massa god mat.
Plötsligt går alla ut, skrattandes och glada. Någon tar min hand och leder mig ut.
Jag sätter mig på den vita verandan ut mot vattnet.
Ser en rund skog framför mig och en brygga som går igenom den.
Ser hur folk går över den, glada, ledsna, tillsammans, ensamna.
Vissa blir ned puttade i vattnet, andra uppdragna.
Vissa sjunker andra bara går.
Känner hur ngn sätter sig bakom mig, ser inte vem - ser bara personens hand som jag känner igen.
Killen reser sig, ställer sig vid kanten och dyker i. Stillsamt utan de minsta plask.


Det va runt den tiden som jag blev kär.

Sjukt, fuckt up eller vad man nu ska säga.

Jag säger iaf tack.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar