onsdag 23 mars 2011

tystnaden skriker


som en bubbla flyter det omkring, ler med orangea läppar och sträcker upp mitt längsta finger med matchande lack mot er.
kommer inte ändras.
kommer vara såhär.
alltid.
du snurrar i mitt huvud och jag vet inte hur jag ska bete mig.
följa alla löjliga råd och spela något jag inte tycker om.
eller kbk och satsa.
mitt horoskop säger att det kommer flyta fram, låter skönt.
skönt är grunden.
hårda tag med en skön stämning, mjuka leenden med blåmärken.
perfektion är det.
lagom finns inte längre i mitt ordförråd. Man ska inte nöja sig, fortsätta klättra upp.
aldrig plocka från marken. bara 3 sekunders regeln.
the world is QUIET, men det blir aldrig tyst hos mig.
när jag blir arg bara, men bara på utsidan. bara jag som hör hur det surrar.
oftast så, det surrar.
hör jag röster? - nej bara min egen.
men jag flyter iväg och närmar mig mitt mål.
mitt mål, som är att lösa så många mål som möjligt.
innan jag blir helt
helt tyst

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar