torsdag 31 mars 2011

" NEJ "

lever med att jag inte längre bestämmer över min sömn.
att jag somnar med huvudet på tangentbordet medans jag arbetar är inte av eget val, förlåt.
att jag vaknar halv 6 och inte kan somna om är trevligt. Aldrig mitt val.
fattar inte varför.

varför måste man bevisa för hela världen att man vill leva med samma person för resten av livet med ett par ringar?
Jag har folk i mitt liv just nu som jag aldrig vill ska lämna mig, men jag vill inte gifta mig med dom för det.
 Om du släpper trångsyntheten några minuter så kommer du fatta va jag menar.
Dina bästa vänner som du aldrig skulle klara dig utan, är du gift med dom?
Men om du hittar en partner då jävlar ska man förlovas och giftas. Varför?
för att bevis för staten att man vill vara med varann?
Enda fördelen med det är ju att om man får barn så löses allt per automatik ifall en av parterna försvinner.
Sen verkar det bara onödigt.
Skulle dock gärna vilja att själva ceremonin stannar, då den är riktigt vacker och gör folk lycklig.
men om man gifter sig så VET man att man alltid kommer ha varann, och det är DÅ man tar varann för givet. Vilket förstör allt i ett förhållande.
helt omedvetet.

Så när jag blir en stor flicka, så ska jag ta alla mina vänner till en blom fylld lokal och lova att jag aldrig kommer sluta älska dem, min familj eller min partner.
Spirituellt bröllop jasmine style, låter fint.
ska ha en bukett med mintgröna och ljusrosa orkidéer.
mh, puss lycka till och tillbaka med trångsyntheten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar